CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

neděle, května 22, 2011

Rozbřesk (The Twilight saga #4)

česká verze
Autor: Stephenie Meyer
Originální název: Breaking Dawn
Český název: Rozbřesk
Knižní série: (The Twilight saga #4)
Žánr: sci-fi a fantasy, romance
Anotace (Egmnont):
Být bezvýhradně a neodvolatelně zamilovaná do upíra je pro Bellu Swanovou splněným snem a zároveň noční můrou, jež se nebezpečně proplétá s realitou. Bellu, zmítanou prudkou vášní k upírovi Edwardu Cullenovi a zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi, čeká bouřlivý rok plný pokušení a ztrát. V něm se musí s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem.
Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky. Budou vlákna Bellina života – objevená ve STMÍVÁNÍ a poté roztřepená a potrhaná v NOVÉM MĚSÍCI a ZATMĚNÍ – zničena v okamžiku, kdy se zdá, že se opět zahojí a spojí dohromady?

Nakladatelství: Little, Brown and Company (EN), Egmont (CZ)
Vazba: paperback
Počet stran: 629 (EN hardcover), 604 (CZ)
Vyšlo v USA: 2.8.2008
Vyšlo v ČR: 25. 3. 2009
Oficiální stránky knihy: zde
Oficiální stránky autora: zde



  Krátce: A všichni si přišli na svý... skoro, muhaha :D

Můj názor (obsahuje SPOILERY):
KNIHA PRVNÍ: BELLA
Začíná to zajímavě, mám dojem, že dopisem pro Jacoba. Líbí se mi to zpracování. Poté to jde pěkně sladce, což mi vůůbec nevadí a křením se jak zamilovaný blázen. Já jím vlastně byla, do Edwarda. Kurňa Bello, ty máš ale štěstí!
Svatba je úchvatná, taky chci takovou! Tu Alici si prostě musíte zamilovat :). Uspořádat něco takového v docela krátkém času je prostě... úžasné. Poklona pro Alici a vlastně celou tu naši milovanou rodinku vegetariánských upírků.
Líbánky jsou taktéž úchvatné. Mám dojem, že jsem si to četla několikrát. No jo, jsem prostě děsná romantička a tyhle scény miluju. Jenže něco se, jako vždy, zvrtne a letí se domů. A že ten důvod teda je. Upíří mimčo! :P

KNIHA DRUHÁ: JACOB
originální verze
Tak jo. Přiznám se, že když jsem viděla těch 200 nebo kolik stran z pohledu Jacoba, měla jsem chuť po Steph něco hodit. "Nesnáším Jacoba! To bude utrpení!" říkala jsem si. Ale postupem stránek jsem svůj názor změnila. Jake je vlastně docela vtipný. Docela dost, v některých částek jsem se smála docela nahlas. A kdo ho může vinit za to, že je zamilovaný do Bella a ta má jinýho. No? Vždyť se jim to nakonec hodí. Jake, Seth a Leah vystoupí ze staré smečky (kvůli tomu že Sam - alfa té staré, chce zabít Bellu - kvůli tomu, že čeká upíří mimčo... a ty jsou zakázané). Jenže Jake je poháněn láskou a i když se poprvé s Edwardem shodnou na tom, že je to pro ni moc nebezpečné a bylo by nejlepší, kdyby si to nechala vzít (což ona nedopustí... tím mě docela štvala, jak byla tvrdohlavá. A pozor! Spolčila se s Rose). Bellina tvrdohlavost mě v těch chvílích opravdu štvala. Někdy jsem si říkala, ať ji někdo prostě pořádně seřve, ať už konečně dostane rozum. Ale jsem ráda, že to neudělali. Tato část končí porodem, při kterém jsem jen tajila dech.

KNIHA TŘETÍ: BELLA
Upírství. Z toho, jak to Steph popsala, to musí být okouzlijící. Až na tu žízeň. Ale ty krvavě červené oči musí být cool! Strašně se mi líbila scéna Bellina prvního lovu. Jako bych tam byla s ní a všechno to prožívala. 
Jake se změnil... Upíří mimčo mu najednou nevadí a všem - kromě Belly - je to jasné, dokonce i mě (bylo to naznačeno na konci druhé knihy). Je sranda sledovat, jak si to uvědomuje a pak, konečně - byla jako beránek a to působilo... divně - vybuchne.
Události, které následují pak, jsou precizně vymyšlené. Přísahám, že jsem čuměla s vykulenýma očima. Volturiovi, královská rodina, přijde dělat problémy. Zbožňuji všechny ty "cizí" upíry, co přišli na pomoc a cvičení Bellina daru. Muhehe, to bude pro Volturiovi překvápko. 
Setkání s Volturiovými bylo dlouhé a dobře se četlo. V té chvíli jsme prostě tu knihu odložit nemohli, pořád vás to lákalo. Jak to asi dopadne? Dobře? Špatně? Nakonec to tedy dopadlo dobře a následoval - opět - přeslazený konec. Ale komu by to vadilo, co? :)

Pár slov nakonec?
Pár by se jich našlo. Jak už jsem se zmínila u prvního dílu, tato sága si získala místo v mém srdíčku. Díky ní jsem si vybudovala tuto lásku ke knihám. Stephenie za to moc děkuju a gratuluji ji k takovému obrovskému úspěchu, i když si to určitě nepřečte.

Moje hodnocení:  Imaginary corner
Moje hodnocení anglické obálky: Imaginary corner
Moje hodnocení české obláky: Imaginary corner

0 comments:

Okomentovat