CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

pátek, května 27, 2011

Abandon (Abandon Trilogy #1)

originální obálka
Autor: Meg Cabot
Originální název: Abandon

Český název: dalo by se přeložit jako Opuštěná

Knižní série: Abandon Trilogy #1

Žánr: fantasy, nadpřirozeno,
romance

Anotace (Goodreads):
I když se snažila vrátit se do života, který znala před tou nehodou, Pierce si nemůže pomoct a cítí se jako součást tohoto světa a zároveň od něj odloučená. Přesto není sama... protože někdo ji vždy sleduje. Útěk z říše mrtvých je nemožný, když vás někdo odtamtud chce zpět.
Ale teď se přestěhovala do nového města. Možná, že na nové škole bude moct začít znovu. Možná bude moct přestat cítit takový strach.
Jenže nemůže. Protože si ji najde i tam. Takhle zoufale ji chce zpátky. Pierce ví, že to není žádný strážný anděl, a že jeho svět není zrovna nebe, přesto se nemůže držet dál... Obvzlášť jelikož se vždycky objeví, když do potřebuje nejvíc.
Ale když se nebude držet zpátky, může se objevit na místě, kterého se bojí nejvíc: v Podsvětí.

Nakladatelství: Point (EN)
Vazba: hardcover
Počet stran: 320
Vyšlo v USA: 26.4.2011
Vyšlo v ČR: ---
Oficiální stránky knihy: zde
Oficiální stránky autora: zde

 Book trailer:




Krátce: Jakoby takový dlouhý prolog... Bude to ještě zajímavé

Můj názor (může obsahovat SPOILERY):
Abych byla upřímná, očekávala jsem víc. Na knihu jsem byla strašně natěšená - napsala ji Meg Cabot! - jenže jsem asi čekala moc. Navíc jsem to čtení tak trochu ošulila. Nevím proč, ale tentokrát mi to čtení v angličtině nějak nešlo. Abandon má docela bohatý slovník a tak jsem svůj překladač v mobilu musela používat častěji, než obvykle, což mě docela vadilo :D. 
Zpátky ke knize. Co mě hodně mátlo bylo přeskakování z přítomnosti do minulosti bez upozornění. Člověka to hodně mate, obvzlášť, když to čte v jiném jazyce. Také bylo hodně nepříjemné to časté zmiňování o věcech, které ještě nebyly objasněny. Byla jsem tak zmatená až jsem si myslela, že jsem vynechala část knihy. Ale všechno se časem vyjasnilo, díky bohu. 
Co se týče děje, je to zajímavě převyprávěný příběh o Persefoně a Hádesovi. Jenže ne tak docela ten jejich. Líbí se mi Megina verze Podsvětí. I tohle nás může čekat po smrti. A jestli tam jezdí na koni takový John, proč se tam netěšit? :D
John. Kdykoliv se objevil na scéně, nemohla jsem se od knihy odtrhnout. Prostě to nešlo. John je skvělá, tajemná postava stíhaná osudem, která vám o sobě nic moc neřekne a proto jej žeru. Nikdy nevíte, co od něj očekávat. Jednou je takový, potom zase takový... a já ho za to miluju.
A Pirce? Nevím, jestli je to mou nepozorností, ale doteď nedokážu říct, jaká vlastně doopravdy je. Jenom to, že se strašně bojí smrti a návratu do Podsvětí. To tam máte naservírováno pod nosem téměř pořád. Jenže nedokáže Johnovi odolat - kdo by taky mohl?
Nebudu to tu dopodrobna rozebírat. Zkrátka, kniha je napsaná naprosto tajemným způsobem, který je u Meg docela nezvykem a ten konec je docela... překvapující. A otevřený. Hodně otevřený. Jak už jsem se zmínila nahoře, Abandon se mi zdá spíše jako takový prolog pro něco úžasného. No uvidíme. Jelikož je kniha vcelku nová, na pokračování si ještě počkáme, ale já upřímně doufám, že bude lepší. Že to bude stát za to.

Moje hodnocení:  Imaginary corner
Moje hodnocení obálky: Imaginary corner

A ještě taková malá vsuvka...

PŘESNĚ takhle si já představuju Johna :P

Enrique je prostě Bůh :D

0 comments:

Okomentovat