CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

neděle, května 22, 2011

Zatmění (The Twilight saga #3)

česká verze

Autor: Stephenie Meyer
Originální název: Eclipse
Český název: Zatmění
Knižní série: (The Twilight saga #3)
Žánr: sci-fi a fantasy, romance


Anotace (Egmnont):
Isabella se stěhuje k otci do městečka Forks ve státě Washington. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Později však do Isabellina života vstoupí také Jacob, chlapec s vlkodlačími předky. Vlkodlaci a upíři jsou však nesmiřitelní nepřátelé a Edward s Jacobem toto nepřátelství nedokáží odložit ani z náklonnosti k Isabelle. A tak se Isabella musí mezi nimi rozhodnout…

Nakladatelství: Little, Brown and Company (EN), Egmont (CZ)
Vazba: paperback
Počet stran: 629 (EN hardcover), 480 (CZ)
Vyšlo v USA: 1.1.2007
Vyšlo v ČR: 13.2.2008
Oficiální stránky knihy: zde
Oficiální stránky autora: zde



Krátce: To bylo teda hustý... a konečně se vyřešil ten trojúhelník.

Můj názor (obsahuje SPOILERY):
Tak jo. Předchozí dvě "recenze" nebyly recenze, ale pouhý popis děje s bčasnou poznámkou, kterou jsem si nemohla odpustit. Takže jsem se rozhodla, že to vezmu na druhý konec a opravdu se pokusím psát své názory. Opravdu se nad knihou zamyslet.
Ale jelikož už je to opravdu dlouho, co jsem knihu četla, bude to stručné. Nebudu se zabývat detaily. 
Máme tu trojúhelník... Bella, Edward, Jacob. Upřímně už mě Jacob štval, furt se do něčeho motal a přesvědčoval Bellu, že ONA ho fakt miluje, jenže si to nechce přiznat. Dobře, uznávám, že kdybych byla Team Jacob, tyhle části bych žrala a slintala nad nimi, ale to já nejsem, a proto mě strašně štvaly :D.
Ale pryč od trojúhelníku. Přibyli nám tu další životní příběhy Cullenů. Když jsem četla ten Rosaliin, bylo mi jí opravdu líto. Tohle si člověk nezaslouží. A ona opravdu není mrcha. Jasper. Temná minulost, Alice... Krásný konec příběhu :).
Taky nám tu přibudou další členi do Quiletské vlčí smečky. Quil, Leah (to všechny překvapilo, dokonce i mě) a roztomilý Seth. Ten si mě jako jediný z vlků ihned získal. 
originální verze
Vlci nám odhalí pár "legend" jejich kmene. Ovšem, jak už se potvrdilo v předchozích knihách, nic není JEN legenda. Až na pár drobností... Legendy jsou poutavé, u těch jsem se rozhodně nenudila. 
Konečně se něco začíná dít. To už se vlastně děje už od začátku, ale je kolem toho tolik otazníků, že to pomalu vypustíte z hlavy a raději to neřešíte, jinak byste si nad tím lámali hlavu hodně dlouho. 
Armádu novorozených v čele s Victorií jsem... asi nečekala. Chytrý tach, Victorie! Hlavně to s Railym (ehm, opravdu nevím, jak se to jméno píše, tak mi prosím odpusťte). 
Následuje božská scéna ve stanu alias mrznoucí Bella a ledový Edward vs. horký Jacob. U této kapitoly jsem se někdy opravdu smála. I když Jacoba nemám ráda, někdy má opravdu vtipné poznámky (ehm... teda doufám, že jsem si nespletla knihu :D).
Bitva. Zbytek knížky se čte úplně sám. Nemůžete od něj odtrhnout oči, prostě chcete vědět, co se stane. A je to famózně napsané. Nebudu to nijak rozebírat, však si to přečtěte sami :). Ovšem musím říct, že při tom incidentu po bitvě se mi udělala husí kůže. Fakt, nekecám.
A úplně nakonec sladká romantika, bolestné rozloučení s Jacobem a jeho následný útěk jako epilog. Zajímavé, zajímavé.
Ačkoliv je to třetí díl, musím říct, že se mi tato kniha z celé ságy líbila nejvíce. Zřejmě to bude tím dostatkem romantiky a akce. Proto ode mě dostává 4 hvězdičky :).

Moje hodnocení:  Imaginary corner
Moje hodnocení anglické obálky: http://nd04.jxs.cz/341/046/850e3ec86c_76118529_o2.png
Moje hodnocení české obláky: Imaginary corner

 Oficiální trailer k filmu:
 

0 comments:

Okomentovat