CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

sobota, května 28, 2011

Perfect Chemistry (Perfect Chemistry #1)

Autor: Simone Elkeles
Originální název: Perfect Chemistry

Český název: dalo by se přeložit jako Perfektní chemie
či Dokonalá přitažlivost nebo tak nějak
Knižní série: Perfect Chemistry #1

Žánr: real life, romance
Anotace (Goodreads):
Když v první den posledního ročníku Brittany Ellis vkročí do učebny chemie, nemá ani ponětí, že se její opratrně vytvořený "perfektní" život rozmotá přímo před jejíma očima. Je donucena být partnery na laborky s Alexem Fuentesem, členem gangu z druhé strany města, který se chystá ohrozit vše, na čem tak těžce dřela - bezvadnou reputaci, vztah s populárním klukem a tajemství, že její rodinný život je všechno, jen ne perfektní.
Alex je grázl a uvědomuje si to. Takže když se s kamarády vsadí, že Brittany naláká do svého života, nic to pro něj neznamená. Jenže si brzy uvědomí, že Brittany je skutečná osoba se skutečnými problémy a najednou se ta sázka, kterou arogantně uzavřel, promění v něco mnohem víc.
V tomto vášnivém příběhu o pohledu pod povrch Simone Elkeles rozbíjí stereotypy a bariéry, které drží Brittany a Alexe od sebe.


Nakladatelství: Walker Books for Young Readers (EN)
Vazba: hardcover, paperback
Počet stran: 360
Vyšlo v USA: 23.12.2008
Vyšlo v ČR: ---
Oficiální stránky knihy: zde
Oficiální stránky autora: zde

Rap video book trailer (obsahuje spoilery):

 

Krátce: Nemám slov *rozplývá se*

Můj názor:
Tato kniha si mě získala už jenom tou anotací. Já miluju romantiku, miluju grázly (a.k.a. bad boys) a miluju tenhle příběh. Dokonalé. 
Co mě hodně potěšilo, že kniha byla podle kapitol rozdělená do dvou úhlů pohledu. Pohled Brittany a pohled Alexe. Musím říct, že to té knize dodalo ty potřebné grády. Kdybych to třeba měla celou dobu číst jen z pohledu Brittany, už by mi to brzo lezlo na nervy a hodně by se to podobalo mnoha těmto... "typům". Kdyby to bylo psané jen z pohledu Alexe (dívčích románů z pohledu kluka jsem zatím moc nečetla... popravdě do té doby ani jeden :D), to už by bylo lepší, ale stále by to nebylo ono. Zkrátka to rozdělení do dvou pohledů byl briliantní nápad a já, jakožto romantička, jsem si to naplno užívala. Ta kniha je klenot ve svém žánru.
Děj. Občas se stalo, že jsem se sem tam nudila, ale to se mi stává téměř u každé knihy a abych byla upřímná, u téhle to nebylo zase až tak často. Nicméně děj byl pěkně propracovaný, mohu říct, že téměř vždy bylo co číst a scény s těma dvěma byly prostě k popukání, ohromující, mocné... však si to přečtěte a uvidíte.
Dalším velkým plusem této knihy je, že když je napsaná PRO mladé (no dobře, tak nejen pro mladé) tak tak opravdu napsaná JE. Co se týče sprostých slov, najdete jich tam celkem dost. Hovorová angličtina - super (taky super na procvičení). A vzhledem k tomu, že polovina postav/města této knihy je latinského původu, nechybí i fráze ve španělštině (které jsem si musela překládat a když jsem u sebe neměla slovník, tak jsem na ně, stejně jako Brittany, házela bobek a četla dál). 
Na stránkách jsem četla, že Simone při psaní Perfect chemistry konzultovala s mnoha mladými lidmi, s lidmi latinského původu (aby knize dodala ten latinský nádech, což se jí povedlo na jedničku) a to se krásně zobrazilo na celé knize. V tom pozitivním smyslu.
Takže abych to uzavřela, tato kniha mě naprosto okouzlila, už od začátku jsem si ji zamilovala a doufám, že jednou ji budu mít vystavenou na poličce. Téměr všechny situace jsem prožívala s hlavními hrdiny a při čtení jsem se rozplývala, trnula, nadávala, křenila se jako blázen... Perfect chemistry je nabitá emocemi a já vám ji můžu jen VŘELE doporučit.

Moje hodnocení:  Imaginary corner
Moje hodnocení obálky: Imaginary corner
 

Postavy:
"kompletní" Alex
"nekompletní" Alex (chybí tetování... ale kurňa čert to vem :D)
Mmm :P... přesně podle mých představ :) :D. Jinak, je to oficiální - všiměte si, že tenhle "klučina" je i na obálce knihy.

Brittany
Tahle Brittany už není oficiální, vybrala jsem ji já. Nicméně vypadá přibližně tak, jak jsem ji představovala (upřímně ještě lépe),

0 comments:

Okomentovat