CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

neděle, května 15, 2011

Nový měsíc (The Twilight saga #2)

česká verze
Autor: Stephenie Meyer
Originální název: New Moon
Český název: Nový Měsíc
Knižní série:  The Twilight saga (#2)
Žánr: sci-fi a fantasy, romance
Anotace (Arara):
Pro Bellu Swanovou je jedna věc důležitější než sám život: Edward Cullen. Ale zamilovat se do upíra je daleko nebezpečnější, než si Bella dovede vůbec představit. Zejména když se seznámí s rodinou, jejíž příslušníci se mohou změnit ve vlkodlaky, nesmiřitelné zabijáky upírů. Edward a Bella si uvědomují, že jejich vztah ohrožuje vše, co je jim drahé a že jejich potíže vlastně teprve začínají…
Statisíce čtenářů na celém světě uchvátil v roce 2005 bestseller Stephenie Meyerové Stmívání. V pokračování nazvaném Nový měsíc autorka dodává další neodolatelnou kombinaci milostného příběhu a napětí s fantastickou zápletkou. Tato vášnivá, strhující a hluboce dojemná upírská milostná sága míří k literární nesmrtelnosti.

Nakladatelství: Little, Brown and Company (EN), Egmont (CZ)
Vazba: paperback
Počet stran: 563 (EN hardcover), 464 (CZ)
Vyšlo v USA: 21.8.2006
Vyšlo v ČR: 16.7.2008
Oficiální stránky knihy: zde
Oficiální stránky autora:   zde


Krátce: Jacobe táhni! A ten konec... och

Můj názor (obsahuje SPOILERY):
Všechno je v pohodě a přichází Belliny osmnáctiny. Ta ale moc nadšená není. Chápete ji? Osmnáctiny a ona je nabručená jak... A víte proč? Protože bude "o rok starší jak Edward". Proboha Bello! Když si ti tak vezmeš, tak už má kolem stovky proboha!
Cullenovi (Alice) chystají pro Bellu narozeninovou párty. Ta se ale v okamžiku, kdy se Bella řízne do papíru pěkně zvrtne. Bella končí s mini rankou na prstě a pořádně pořezanou paží. Od Carlislea, který zašívá Belle onu paži, se dozvídáme pár informací o Edwardovi. Bohužel už si nevzpomínám o co jde :D.
Následkem, aby Belle nebylo ublíženo, Edward a vůbec všichni Cullenovi opouští město a jako by se po nich slehla zem (ale no ták! Tohle bylo dost stupidní i na upíra... Nechápu, čím tím chtěl Ed dosáhnout, když tím ublížil jim obou -_-'). Musím však uznat, že to bylo dobře napsaná, protože mě tato část pěkně rozbrečela.
originální verze
Následují zdlouhavé kapitoly o tom, jak Bella bez Edwarda trpí, při adrenalinových zážitcích mívá halušky (aka halucinace), kde vídává Edwarda, který ji přesvědčuje, aby to nedělala. Tohle mě fakt nebavilo. Měla jsem chuť to celé přeskočit, ale určitě by mi něco chybělo. Už jsem se těšila, až to celé přelouskám.
Na scénu přichází vlkodlaci a Jacob, Bellin kamarád z dětství. A co se asi stane? On se do ní zamiluje! To tu ještě scházelo... Od té doby mám jistou averzi vůči vlkodlakům... nemůžu si pomoct. Nemám Jacoba ráda.
Konečně se začíná něco dít právě ve chvíli, kdy Bella kvůli tomu, že chce zase vidět Edwarda (i když jako přelud), skáče z útesu. A nečekaně - málem se utopí. Jacob ji zachraňuje (nečekaně), ale stejně si u mě nešplhl.
A abych nezapomněla, objevuje se tu Victorie, Jamesova družka (ten záporád z jedničky).
Všechno nabírá obrátky, kdy se Alice objevuje u Belly doma. Viděla Bellu skákat z útesu a myslela si, že se utopila (ona totiž vlkodlaky nevidí, takže neviděla, jak ji Jacob vytáhl). Bohužel se to od Rose dozvídá i Edward, který jen tak mimochodem zmizel někam v Riu de Janeiru. Musí Bellu opravdu moc milovat, jelikož když se dozvídá, že je "mrtvá", chce se zabít. A spoléhá na to, že ho zabijí Volturiovi, upíří královská rodina.
Alice to samozřejmě vidí a s Bellou vyráží do Volterry v Itálii (sídlo Volturiů). Já chci mít taky tolik peněz, abych se mohla z ničeho nic proletět přes půlku světa!
Po nějakém dramatu s Volturiovými nakonec všechno dobře dopadá, Edward zůstává s Bellou a slibuje jí, že už neodejde. Bella touží po tom, aby ji přeměnil a on nakonec souhlasí pod podmínkou, že až po svatbě.

Tato kniha se mi z celé ságy líbila nejméně, ačkoliv ten konec byl úchvatný, Ach ta romantika. Posledních nevím-kolik stránek jsem se křenila jak blázen (aka debil). To ale nic nemění na tom, že ten prostředek byl šílený a vůbec mě nebavil. Škoda.

Moje hodnocení:  Imaginary corner
Moje hodnocení anglické obálky: http://nd04.jxs.cz/341/046/850e3ec86c_76118529_o2.png
Moje hodnocení české obláky: Imaginary corner

Oficiální trailer k filmu:


0 comments:

Okomentovat